Fakturabetalning Betalning via pappersfaktura

Leveranser

Leveranstid DentaWorksLeveranstid: 5-10 dagar innan du får din beställning

Fraktkostnad

Fraktkostnad DentaWorksFraktkostnad: Oklart vad fraktkostnaden är

FULLSTÄNDIG RECENSION AV WHITE SMILE

Bio 365 är en sajt där du exempelvis kan handla produkter inom hudvård och skönhet. Fokus ligger dock på olika sorters kosttillskott. Sortimentet består även av tandblekning i form av produkten White Smile. Bio 365 grundades år 1998, och finns enbart online. Nedan kan du läsa mer om e-handelssajten och deras tandblekningsprodukter. Du får också information om deras betalningsalternativ, leverans och kundservice med mera.

Produktutbud hos Bio 365

Hos Bio 365 hittar du ett brett sortiment av, framför allt, kosttillskott och hälsokost. De är kategoriserade inom exempelvis man, kvinna, djur och för olika delar av kroppen. De har också ett mindre utbud av hudvårds- och skönhetsprodukter, till exempel rakhyvlar, brun utan sol och tandblekning.

Inom tandblekning säljer de en produkt; White Smiles tandblekningskit bestående av tandkrämsblekning och UV-ljus. Vad som exakt ingår i kittet samt hur du använder dig av produkten går att läsa om under “mer info” på produktsidan.

BILDER FRÅN WHITE SMILEs WEBBUTIK

Bild på produkten och beställningsformulär hos BIO 365

ANVÄNDARVÄNLIGHET & LAYOUT

Frakt, betalning och leveranser

Det är inte helt enkelt att få information om frakt, betalning och leverans hos Bio 365. De har ingen egen kategori där de redogör för hur det går till att beställa och handla från dem, mer än en ruta där du får fylla i dina uppgifter i samband med att du köper produkten. Där framgår det endast att portot ligger på 39:90 kronor. Hur snabb leveransen är, vilka betalalternativ som finns samt hur/om du kan reklamera och returnera varor får du ingen information om.

Kundservice hos Bio 365

Du kan kontakta Bio 365 på olika sätt. Du når dem på telefonnummer 040-630 74 00 varje vardag mellan 09.00 och 16.00. Du kan också maila dem på [email protected]. Längst ned i det högra hörnet finns det en chattruta som du kan klicka på. Här står informationen på danska, och för tillfället finns det ingen som kan svara direkt på meddelandet. Det står ingen information om chattens öppettider, mer än att du istället kan välja att skicka dem ett mail, så svarar de senare.

Bio 365 har ingen egen flik där de besvarar vanliga frågor gällande deras företag, deras betalningsalternativ eller deras leveranser. Däremot har de i samband med (vissa) produkter ställt samman några vanliga frågor och svar om just den produkten, exempelvis vad gäller White Smile tandblekning.

Hemsida och sociala medier

Till en början är det lätt att navigera sig på Bio 365s hemsida. Högst upp hittar du olika kategorier av produkter; Kosttillskott, Hudvård, Skönhet, Ekologisk, Livsstil, Textilier och Blogg. Du kan också välja att få informationen på svenska, norska eller danska. På förstasidan väljer de också att belysa några av deras produkter och längst ned hittar du kort information om företaget samt hur du kontaktar dem. Det är dock svårt att komma tillbaka till första sidan.

Bio 365 finns på sociala medier. De har ett Facebook-konto som uppdateras regelbundet. Där gör de reklam för sina produkter som finns på hemsidan. Bio 365 finns också på Youtube enligt deras hemsida, men där har de ännu inte lagt upp något videoklipp. Enligt hemsidan ska de också finnas på Twitter, men inte heller där kan man hitta några inlägg skrivna av dem.

Tyvärr tycks det inte finnas varken några recensioner eller före- och efterbilder tillgängliga på hemsidan eller på sociala medier.

SLUTBETYG

SLUTLIGT BETYG FÖR WHITE SMILE:

White Smile Tandblekning
2 BETYG
Fördelar

- Billigt pris

Nackdelar

- Icke trovärdiga

- Dålig support

- Låg kvalitet överlag

Kriterier vi bedömt
Bio 365 må ha ett brett utbud av produkter för dig som är intresserad av att köpa kosttillskott, men inom resterande produktkategorier erbjuder de ett väldigt sparsmakat utbud av produkter. Inom tandblekning ges inte mycket information om produkten om man jämför med flera andra sajter, och tyvärr minskar Bio 365s trovärdighet genom att de inte heller ger någon egentlig information om hur de ställer sig till betalning, returer och ångerrätt. Det här gör att sajten känns oseriös och osäker att handla från. Om du är ute efter att köpa tandblekning online rekommenderas att du vänder dig till någon annan sajt på nätet – i synnerhet om du vill ha trovärdig och bra information om betalning, frakt och leveranser.
Blekning:
Troväriga:
Utbud: